reklama

Moje najkrajšie cesty po svete

Navštívil som 160 krajín na svete a zamýšľal som sa, ktoré zážitky boli pre mňa tie najintenzívnejšie. Nemusí to byť nutne niečo, čo je nebezpečné, vzdialené, alebo ťažko dostupné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Zážitok nemusí byť len pozitívny, ale aj negatívny. Niekedy to, na čo sa tešíte najviac vás trochu sklame, lebo vaša predstava bola iná a zas to, od čoho ste nič neočakávali, vypálilo najlepšie. Neznamená ani to, čo som zažil ja, je to to najlepšie. Teším sa, že dnes čoraz viac ľudí cestuje a každý naberá svoje vlastné zážitky.

Mazar e Sharif – Afganistan

Mešita, kde je podľa povesti pochovaný Ali a je považovaná za najkrajšiu mešitu v Afganistane. Každým dňom sem prúdia tisíce pútnikov, aby vzdali hold svätcovi, ale aj vypustili holubice mieru, ktorá táto krajina nutne potrebuje. Afganistan som navštívil 3 krát a prvá návšteva bola v roku 2013. Pre mňa najväčším zážitkom bola modlitba dervišov, kedy sa každý piatok skupina mužov dostáva do tranzu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Kedy príde mier?
Kedy príde mier?  (zdroj: Martin Navrátil)

Stromové mosty v Indii

Počas minuloročnej 9 mesačnej cesty sme spolu s frajerkou Martou Rajkovou išli pozrieť severovýchodnú časť Indie. O stromových mostoch som vážne netušil mesiac pred odchodom do Indie. Až mi kamarát Juro dal podnet, že či by som sa nešiel pozrieť na tento unikát vytvorený z koreňov stromov. Najpopulárnejší je takzvaný dvojposchodový koreňový most.

Stromové mosty
Stromové mosty (zdroj: Marta Rajková)
Obrázok blogu
(zdroj: Marta Rajková)

Kláštor Tawang v Indii

Zostaneme opäť v Indii a vyberieme sa do oblasti, kde sa stretávajú hranice Indie, Bhutánu a Číny resp. Tibetu. Ide o provinciu Arunachal Pradesh, kde je silná tibetská kultúra. Kláštor Tawang je mimo klasických turistických ciest a pre mňa však malo pridanú hodnotu fakt, že nás mnísi pozvali nielen k sebe, ale aj na modlitbu. To sa vám už nestane v Tibete, kde pod návalom turistov sa mnísi uzatvorili. Len cesta sem bola zážitkom. 250 kilometrov trvala v indických džípoch 17 hodín.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trek na koňoch

Ak sa ma spýtate, čo bolo najťažšie, tak jednoznačne trek na koňoch v Mongolsku, kde sme prešli cez 250 kilometrov. Našim cieľom bolo etnikum Tsaatam, ktoré migruje pri ruských hraniciach. 9 dní bez civilizácie, mobilu, internetu...len mračná komárov, ovadov, bielych štípajúcich mušiek...

Danakil – Etiópia

Viete si predstaviť, že by ste išli na miesto, kde je priemerná teplota aj v noci plus 45°C? Najnižšie miesto Afriky, kde žije etnikum Afarov a kde dolujú soľ. Avšak cieľom bola jedna z najaktívnejších sopiek na svete Erta Ale, ktorá neustále chrlí lávu a teplota v okolí krátera je priam vražedná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Martin Navrátil)
Aktívna sopka na najnižšom mieste Afriky
Aktívna sopka na najnižšom mieste Afriky (zdroj: Martin Navrátil)

Kaieteur vodopád – Guyana

Nasadám da malého lietadla v hlavnom meste Georgetown a letíme asi 50 minút na amazonským pralesom. Vraj tu je najzachovalejší a pod nami je čisto zelený prales. Ako keby naukladali brokolice vedľa seba. Až odrazu sa objaví obrovská vodná stena v strede pralesa. 226 metrový vodopád je pre mňa jeden z najkrajších vodopádov na svete. Síce nedosahuje veľkoleposť Iquazu, ale krásny je aj v tom, že ho máte viac menej pre seba. Lebo jedine ako sa sem dostať je lietadlom.

najkrajší vodopád na svete?
najkrajší vodopád na svete? (zdroj: Martin Navrátil)

Kolymská ďialnica

Aké je to cestovať, keď je vonku mínus 53°C? Túto otázku sme si položili s kamarátmi a vydali sa na cestu krížom cez Sibír z Jakutska do Magadanu. 2500 kilometorv cez dedinu Ojmiakon, kde bola nameraná najnižšia teplota na svete mimo Antarktídy. Zima tu dokáže divy. Vodka vám zamrzne, čerstvo ulovená ryba vám do 20 sekúnd stuhne na kosť a keď vyhodíte vriacu vodu, tak vám padá sneh. Celá diaľnica bola postavená väzňami z gulagov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Baseball - Japonsko

Ako bývalý hráč milujem tento šport a keď som v krajine, kde sa hrá, tak sa idem pozrieť. Pre mňa osobne najlepších fanúšikov má Japonsko. Baseball je tu najpopulárnejší šport a dokonca viac ako sumo. Keď hrá Tokio Giants proti Osake, tak život v mestách sa trochu zastaví. 50 tisícový štadión sa vypredá lusknutím prsta a fanúšikovia vytiahnu svoje nacvičené animácie. Každému odporúčam aj keď uznávam, že sledovať tento šport je trochu nuda. Ale sem sa chodí kvôli atmosfére.

Japonský baseball
Japonský baseball (zdroj: Martin Navrátil)

Moje aktuálne cesty môžete sledovať na www.facebook.com/travelistan alebo si môžete prečítať rady zo 160 krajín, ktoré spolu s Martou Rajkovou dávame na náš web www.travelistan.sk , kde nájdete všetky potrebné informácie. 

Martin Navratil

Martin Navratil

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  5x

15 rokov aktívne cestujem po svete. Pracoval som ako profesionálny sprievodca a organizoval mnohé prvoexpedície. Založil som cestovateľský portál www.travelistan.sk , kde sa delím o informácie ako cestujem. Mojimi cestovateľskými srdcovkami sú Afrika, krajiny na hodvábnej ceste, ako aj bizarné a opustené miesta. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu